View Single Post
Old 29-01-2019, 12:36   #7
OttoL
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,206
Default Re: Norwegian 2018 tall

Quote:
Originally Posted by 73H View Post
Er vel ingen som har sagt at ekspansjon er gratis og en negativ EBITDA betyr egentlig ikke noe mer makroøkonomisk enn at kostnadene i 2018 har vært større enn inntektene. Noe som verken har vært uventet eller er noen direkte krise sett i lys av veksten som både ble spådd og forhåndsmeldt. Selskapet satte inn nesten like mange Dreamlinere i 2018 (11) som SAS longhaul (16) totalt sett rår over... Planen fremover er betydelig roligere, og etter sigende skal MAX ordren primært sett erstatte NG fremfor å komplementere. Sett i lys av 25% fuelsave på MAX vs NG, så vil det også komme bunnlinja til gode

Vel nå skuffer de alt på bålet for å snu skuten, så på meg virker det mer som om det er now or never. Som nevnt i posten over, Norwegian er i dyp krise og 5% (ish) negativ ebitda margin er katastrofe uansett hvordan du vrir og vender på det.


Misforstå meg rett, jeg håper virkelig at Norwegian lykkes men begynner å tvile på dette prosjektet.
OttoL is offline   Reply With Quote