Thread: Tirsdag!
View Single Post
Old 15-01-2019, 15:17   #16
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: Tirsdag!

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Meg kjent går det da tog på den strekningen.

God formiddag fra tiggerstaden. Med 16 turer booket fremover så dukker det stadig opp utfordringer. Har i formiddag vært kasteball mellom United og SAS som peker på hverandre etter endring av rutetider og flighter. Da jeg skulle sikre meg sete hos United lyste det mot meg:
! A modification has been made to your itinerary. Please contact United Reservations to have your ticket reissued.
1) United mente jeg måtte ta endringsønsker(??) via med mitt "travel agency".
2) SAS ga meg mye rart på telefonen på llitt vanskelig svensk dialekt:
-Jeg hadde laget et problem siden jeg hadde snakket med United.
-Jeg måtte kontakte United igjen og gi dem e-ticketnummer fra SAS, SAS kunne ikke gjøre dette selv.
-Jeg burde bare ignorere alt United sier og alt deres systemer viser.
3) United hadde samme e-ticketnummer og sa at jeg måtte kontakte mitt reisebyrå igjen. Om påstander fra SAS om at biletten var OK: "Well, if they say so...".

Så codeshare og slikt er det sikrest å unngå fremover. Man skulle tro at samarbeid mellom selskapene ble enklere i den digitale alderen, men det ser jo stikk motsatt ut.

Ha en god en alle som sørger for at alle bookinger kun er med ett selskap av gangen.
Kanskje det er noe krøll(tm) i kommunikasjonen mellom Interface «robertaas» og omverdenen, en har jo over tid (senest sist helg) observert hvordan råd, tanker og ideer om destinasjoner blir til det rene demolition Derby ! Mange gode forslag holdes etterhvert tilbake.

Ha en riktig god mandag fra en som akkurat ble ferdig med de 5 første bestillinger av jobb reiser, med svært gode Codeshare til fordel for meg.