Quote:
Originally Posted by Polaris
Kjenner jeg godt til, men jeg tipper at det ikke er slik at 50stk flyr til fabrikkene der for å ta seg en daglig håndjager mens han titter ned på lidelsene til de små slavene...? De flyr jo ikke eksklusivt til Kina heller, ser München og Tel Aviv på lista over top-destinations. Jeg tenkte mer på hvorfor de f.eks flyr så vanvittig mye mer enn et selskap som Deloitte. Deloitte driver med veldig mye direkte-hos-bedriftene-rådgivning/auditering -- hvorfor kan ikke apple ta en del av sine beslutningsmøter over telefon? Hvorfor har apple mer behov for å fly hit og dit, enn Deloitte? Forøvrig har Deloitte nylig fullført en audit med meg via telefon, så også de som jo på sett og vis har den beste unnskyldningen til å være "on site" evner å snu om til mer digitaliserte løsninger. Hva er så spesielt med Apple, blir da mitt store conondrum.
|
Selskaper har også forskjellig strukturer og måter å jobbe på. For å ta dine eksempler så kan et selskap som driver med salg, utvikling og produksjon kanskje ha større reisebehov enn en konsulent bedrift som gjerne har lokal tilstedeværelse eller et lokalt selskap
Har selv møtt på flere fra Deloitte på jobben, og de tar en kort spasertur fra kontoret deres her i Oslo, og sender ikke en fra San Francisco som ikke kjenner til norske forhold [emoji6]