View Single Post
Old 30-12-2018, 07:11   #83
roger
Rakettforskar
 
Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
Default Re: SAS forsinkelser/kansellerte shorthaulavganger (oversikt/status)

Quote:
Originally Posted by RedLine View Post
CRJ700/900/1000 kan sertifiseres for CAT III med rollout guidance, men det er en ekstra kostnad for operatøren både på å holde sertifisering til fly og piloter.

Uten at jeg kjenner detaljene så høres det ut som Cityjet enten ikke har rukket å få sertifisert alle nye fly og piloter de har anskaffet i det siste, ellers så prøver de å holde kostnadene nede.

ATR 72 kan bli sertifisert med CAT II med en minimum decision height på 80ft hvis operatøren tar kostnadene for det.
Takk! Eg veit jo ikkje kva type landing det var, men hadde "evig lang" finale og annonsering av at all elektronikk måtte av. Grauten var rimeleg tjukk.
__________________
none....
roger is offline   Reply With Quote