Quote:
Originally Posted by Someone
Republic, som flyr for regionalselskapene til de amerikanske flyselskapene, har bekreftet ordren på 100 E175 maskiner (av E1 varianten) fra i sommer. I tillegg er det 100 kjøpsrettigheter som kan endres til E2. Sistnevnte sliter jo med salget i USA, da alle varienter, inkludert E175-E2 er for store og tunge under det amerikanske "scope clauses" for å kunne flys av de regionale selskapene. Så derfor fortsetter E1 modellen av E175 å selge i bøtter å spann der borte.
Også gode nyheter for Embraer, som foreløpig ikke har opplevd like stor suksess med E2 serien totalt sett, som de nok hadde håpet på, og derfor har ledig produksjonskapasitet
Leveringer fra 2020
https://www.flightglobal.com/news/ar...-e175s-454585/
|
Hva er det som gjør E1 til en bedre regional maskin i USA enn E2? Tyngde og Payload, eller er det andre forhold som gjør det..