02-12-2018, 15:10
|
|
ScanFlyer Inventory
 Galley Slave Global Moderator
|
Re: Rettigheter ved endringer, forsinkelser, rerouting m.v.?
Quote:
Originally Posted by RJon
Booket en tur med BA med Avios t/r GLA- LCY. Flyet blei såpass forsinket på grunn av tildeling av slot på grunn av tåke i London (2,5 time), at jeg ikke ville ha rukket avtalen min som var meningen med turen. Jeg valgte å ikke reise da det ikke var noen mening med å ta turen til London for artighets skyld, hun i loungen sa at jeg skulle ringe BA for å få refundert billetten, men de på kundeservice vil ikke gjøre dette.
Er jeg en sytepave, eller har jeg rett på å få refundert Aviosene + utlegg for skatter?
|
Teksten iflg. EU-reglene:
Quote:
If a flight is delayed by five hours, passengers are additionally entitled to abandon their journey and receive a refund for all unused tickets, a refund on tickets used already if the flight no longer serves any purpose in relation to their original travel plan, and, if relevant, a flight back to their original point of departure at the earliest opportunity.
|
Står også her:
https://www.britishairways.com/en-gb...refund-options
|
|