Quote:
Originally Posted by dc-8-63
Det er jo lett å være enig i at dette var klønete av Lufthansa og svært dårlig «service». Et par spørsmål og noen observasjoner fra en gammel billett trykker!
- Var billettene kjøpt gjennom Lufthansa (burde ikke bety noe, men jeg har opplevd gjentatt ganger at det har betydning).
- Var alle billettene kjøpt via samme kanal, eller var det forskjellige reisebyråer etc. inne i bilde ? Det kan forklare forskjellsbehandlingen ved noen fikk tidligere fly og noen fikk lørdag. Fremdeles ikke god service.
En observasjon er at Diamantkort har ingen betydning utover Gold Star Alliance Status - Diamant er en SAS Status og stiller i samme kategori innen Star som Gold (har selv erfart dette med 1K og Platinum Status hos United som “kun” gav Gold hos andre Star Alliance selskaper).
|
Hei Sir - fine observasjoner.
Det var forskjellige kilder hvor reisene ble booket fra. De som booket via
SAS fikk faktisk best service. Jeg booket direkte fra Lufthansa. At vi ikle ble behandlet som en gruppe er svært forståelig.
Jeg er fult klar over at
EBD er
EBG og det er kun det som gjelder for Star selskaper utenom SK. Poenget var litt at ingen av disse punktene hjelper noe, ref Norwegian billettene til en tredjedel av prisen (der de flyr)
Det var mange ledige Star billetter tilgjengelig som noen av oss ikke fikk og de nektet på LH at de fantes (viser seg at de som kom med på noen av disse føightene filmet halvfulle fly).
Men - hva kan man få igjen av utlegg til hotell og (alt for dyre) oktober-telt osv?