View Single Post
Old 27-09-2018, 20:12   #672
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: OSL-MUC LH2455 kansellert i dag.

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Så et par spørsmål og litt syting..

- Hvorfor er den kansellert, de på Lufthansa forklarer ikke hvorfor?

Det merkelige er måten LH behandlet oss på - vi er åtte gutter, booket i business og de fleste har EBD eller EBG. Det var null forståelse og noen ble booket på et tidligere fly, noen fikk ikke nye billetter før på lørdag - forslaget til undertegnede var at jeg skulle stå opp 0400 i morgen for å ta 0740 flyet som er uaktuelt og vi ble enige om å kansellere da hele billetten.(Den får jeg igjen alt for)

Lufthansa mente at det var ingen andre opsjoner (selv om det var svææært mange alternativer på momondo osv, med Star Alliance med SAS, LH, Swiss, LOT) men de nektet.

Hva er poenget med allianse, diamantkort og til dels business-billetter da?

- Så spørsmål nummer to (som jeg vanligvis ikke liker sjargongen av) Hva har jeg "krav" på? Hotellet var forhåndsbetalt og et par andre events i Munchen.

SC
Det er jo lett å være enig i at dette var klønete av Lufthansa og svært dårlig «service». Et par spørsmål og noen observasjoner fra en gammel billett trykker!

- Var billettene kjøpt gjennom Lufthansa (burde ikke bety noe, men jeg har opplevd gjentatt ganger at det har betydning).
- Var alle billettene kjøpt via samme kanal, eller var det forskjellige reisebyråer etc. inne i bilde ? Det kan forklare forskjellsbehandlingen ved noen fikk tidligere fly og noen fikk lørdag. Fremdeles ikke god service.

En observasjon er at Diamantkort har ingen betydning utover Gold Star Alliance Status - Diamant er en SAS Status og stiller i samme kategori innen Star som Gold (har selv erfart dette med 1K og Platinum Status hos United som “kun” gav Gold hos andre Star Alliance selskaper).