Quote:
Originally Posted by NewTime
SAS kansellerte flighten til Hong Kong SK 963, tur/retur både igår, og idag er den også kansellert. Hva skjer? 
|
Hei!
Jeg var booket på SK 963 den 14. Sep og den ble kansellert på grunn av
tekniske årsaker og
ikke tyfonen - uværet kom først i dag - 24 timer etter at returflighten ville ha gått.
I fredags reiste jeg
BRU-
CPH-
ARN og kom til gaten idet de avbrøt boardingen (etter at kun 20-30 passajerer var gått inn i gateloungen). Vi fikk da beskjed om at vi måtte vente 1.5 timer på ny info som kom kl 16:00. Da ble vi kalt inn i gateloungen der vi ble møtt av besetningen. Purseren forklarte oss at det hadde oppstått en teknisk feil som ikke kunne fikses/løses ved gaten - jeg tror hun sa noe om at noe(n) hadde skadet flyet men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke hørte etter på hva hun sa. Deretter fikk vi beskjed om at en hel avdeling i
SAS var satt til oppgaven med å booke oss om via andre flyplasser.
Jeg har Star Gold og hadde Business-billett så var en av de heldige som fikk prioritering. Etter litt frem og tilbake ble jeg booket om via
FRA med LH og ankom til
HKG med "kun" 7-timers forsinkelse. Men jeg har allerede lagt in et EU-krav om erstatning ;-)
Vet ikke hva som har skjedd med de andre passasjerene -
HKG har vært "stengt" hele dagen - dvs ingen start og landing. Det kan hende at noen må vente til idag/imorgen før de får lov å dra fra
ARN.
Besetningen, catering, bagasje osv var allerede lastet omboard før problemet ble oppdaget - avgangen var altså planlagt. Hvis tyfonen var årsaken så hadde jeg ikke hatt noe krav om erstatning.
Men ja... opplevde kanselleringen som velding irriterende fordi det endte men en nokså rar "omkjøring":
BRU-
CPH-
ARN-
FRA-
HKG. Jeg er mildt sagt utslitt!