Min mors samboer skulle idag fly
OSL-
TRD-
BNN med Norwegian (kl 11.40) og Widerøe på gjennomgående billett kjøpt på wf.no
Kl 8.58 kommer det melding om at flyet til Trondheim var innstilt. Han kontakter Norwegian i første omgang på telefon de tilbyr refusjon av billetten
OSL-
TRD eller ny reise til
TRD dagen etter, og at de ikke kan hjelpe ham med
TRD-
BNN. Når han kontaktet Widerøe kan de ikke hjelpe ham og henviser til Norwegian. Det ender med at de hjelper ham med ny billett (som han må betale for)
OSL-
BOO med
SAS BOO-
SSJ-
TRD (med flybytte på
SSJ) og fikk bruke sin opprinnelige billett
TRD-
BNN.
Norwegian må da være den man skal kreve dekket kostnaden av ny billett fra.
Han måtte reise fra
OSL 55 min tidligere enn planlagt, og har vel også krav på €125 i standardkompensasjon fra Norwegian? (mot €250 dersom det hadde vært 6 min tidligere)