Quote:
Originally Posted by LN-RTP
men Pariserne har dårlig rykte, mere avslappet
ute på landsbygda.
|
Paris er ille ja. Har selv bodd i en langt mindre by i Frankrike og flere forklarte uhøfligheten i Paris med at om de dultet borti noen på gaten i Paris så var det så liten sannsynlighet for at de noengang ville se den personen igjen at de fleste ikke gadd snu seg eller si noe til personen.
Spesielt Japanere er sjokkert om hvor mye urenslighet, svindel og uhøflighetet bryter med det romantiske bildet de har av Paris. De kraftigste tilfellene trenger medisinsk oppfølgning.
https://en.wikipedia.org/wiki/Paris_syndrome
Quote:
Amerikansk høflighet kan være litt overflødig ja, men man blir vant til det og blir likedan selv,
|
New York er ganske lik Paris. Uhøflige, brautende og egoistiske. Ved andre turistdestinasjoner i USA har jeg flere ganger hørt folk kutte rett forbi køer med kommentaren "I'm from New York, I don't do lines".
Storbyen Tehran med ca. 9 millioner innbyggere er derimot ganske så forskjellig. Ble stoppet av flere på gaten som lurte på hvor jeg kom fra og ønsket meg velkommen til Iran... og ingen av dem prøvde selge noe eller skulle ha noe av meg.