View Single Post
Old 31-08-2018, 16:56   #2
RobertH
Newcomer

Default Re: Høflighet på tur...

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Ingen behøver være i tvil på når jeg er på tur, bare sammen med pellefanten. Det er bare å telle poster per sekund.

Denne posten kommer, for mange, bare til å bevise at jeg er dritgammel.

Hjemme i Scandalnavia sier vi jo ikke så mange høfligheter. Det er fair. Det er kultur. Vi gjør gjerne narr av Amerikanere som "ekstremt overfladiske" de spør hvordan vi har det, og sånne ting.

Er det bare jeg som har blitt steinaldermann eller?
Ikke et vondt ord om steinalderen - eksempelvis var sikkert etegildene med megastore brontosaurusbiffer rundt sprakende bål på en stjerneklar natt, sammen med hele gjengen, sikkert hakket hyggeligere enn fiskegrateng fra Kiwi varmet i mikroen mens man glaner på Dagsrevyen.

Men helt enig med deg - hvorfor i all verden klarer ikke mange å smile litt, og kanskje lære seg et par høflighetsfraser.. og "... please", som eksempelvis "may I bother you with (another) glass of champagne, please".

Men jeg merker jo at jeg straks blir mer høflig når jeg er på tur - og at jeg liker det! Og så blir jeg også mye mer blid selv (som bare har bittelitt sammenheng med champagne/rødvin/hvitvin/Baileys-inntaket).
RobertH is offline   Reply With Quote