View Single Post
Old 27-08-2018, 03:00   #2
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Default Re: Mandag, men fortsatt søndag

God mandag til dere også på en søndag fra PDX en av mine favoritt flyplasser i verden - den har alltid vært en favoritt, siden jeg første gang landet her i 1987 med en DC-8-73 fra Denver og lite visste jeg at hun som skulle bli min fantastiske kone vokste opp 15 minutter unna. Jeg trivdes godt i 1987 og i dag når det tok meg 4 minutter fra den lille italienerinnen droppet meg av, til jeg hadde en Hazy IPA med utsikt til bane med Rullesmak. Same procedure AS last Sunday, på vei til Cupertino, men Alaska har oppgradert maskinen til en 737-900 fra E175 og jammen er det smekkfullt, så selv om de ikke har super innovative Kjos, så vet AS «a thing or two» om å drive flyselskap, tjene penger og være snille (som f.eks. gi oss vår daglige IPA) og 32 benplass.

Ellers er det en trist helg her i USA, vi har mistet en meget stor statsmann, John McCain døde lørdag, en helt som kunne ha sluppet unna krigsfangenskap, men som ikke forlot sine medfanger og som ble karakterisert av Donald Trump (som selv jukset seg unna militær tjenesten i Vietnam) med at McCain var en Looser som lot seg ta til fange - hvordan noen klarer å drikke av en boks med Trumps Tryne på er ufattelig !!
Heldigvis er det mange flere som McCain i USA enn det er Trumps - her i Portland vet vi godt hvem som vil prege oss......