View Single Post
Old 07-08-2018, 10:30   #2
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Default Re: USA Sommertur 2018

Så var det CPH til ORD og da litt over ni timer i Business Class oppgradert med PlusGrade. Jeg virkelig liker retrofølelsen med A340 og hennes fire motorer og jeg blir like forfjamset hver gang de tar av og den ufattelig forsiktige stigningen..

Kabinen synes jeg er fin, men ikke min smak. Jeg er mer glorete og faller ikke for den mørke litt triste looken som jeg vet de får mye skryt for. Mor og Far fikk et glass (og jeg vil understreke ett og nærmere en shot) champagne som var svært god og langt bedre enn blant annet skjenkevannet på EK i C.

Jeg skal være litt forsiktig med kritikken min, men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor denne C klassen blir ratet såpass høyt av mange skandinavere da jeg selv personlig synes det meste utenom setene er ganske enkle greier. Maten var relativt trist (bortsett fra rekene før landing), vinene mer eller mindre simple (og da bortsett fra sjampisen), underholdningsutvalget begrenset - Mest av var det hvor fraværende og litt ustødige crewet virket – de virket litt brydd da man spurte om en liten pjolter eller lignende og virket overraskende stresset i forhold til hvor lite de egentlig har å gjøre. De var veldig hyggelige mot barna og flere kom bort og nevnte at det var de mest veldresserte ungene de hadde hatt om bord (jepp – jeg regner med de sier det til alle, men hyggelig lell).

Det som var problemet mitt (har ikke prøvd «nye» C før nå) er jo at man leser seg opp til svært høye forventinger og har jo friskt LH, LX, TG, EK, NH i bakhodet når man sammenligner, og føler at ikke dette overgikk noen av dem. Den andre saken er at jeg ser jo prisene de tar for en liten tur til statene i C og forventer da litt mer.

Men absolutt en komfortabel måte å komme seg til Chicago på. Flyplassen var også langt mer effektiv enn jeg har opplevd tidligere og fra flyet landet til vi satt i bilen tok vel kanskje 40 minutter som jeg synes er hyggelig med et fotball (curling)-lag på tur.

NB! Dragen var smart nok til å bestille fisk og mente den var svært god
NB 2! Jeg klarer dessverre ikke å snu de jævla bildene. Jeg høyreklikker og roterer så det jomer etter..

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	4.jpg
Views:	2652
Size:	71.7 KB
ID:	45351   Click image for larger version

Name:	5.jpg
Views:	2653
Size:	108.6 KB
ID:	45352   Click image for larger version

Name:	6.jpg
Views:	2661