På tross av store kostnader ved å integrere Air Berlin restene i Eurowings, høyere drivstoffkostnader og streikeproblemer i Europa kan Lufthansa presentere en omtrent like stort overskudd i første halvår i 2018, som samme periode i fjor
Det er først og fremst Lufthansa og Swiss som går godt, mens Eurowings taper penger, men her ligger det store engangskostnader. Samtidig har de tilsynelatende lykkes med endel kostnadskutt da enhetskostnadene totalt i gruppen er ned
https://investor-relations.lufthansa...-halbjahr.html
Quote:
All Lufthansa Group airlines achieve substantial growth in the first half of 2018
31.07.18
• Number of passengers and flights as well as seat load factors all reach new record levels • Network Airlines and Eurowings grow unit revenues while significantly expanding capacity • Network Airlines’ unit cost reduction of 2.1 percent exceeds target and supports 26-percent results improvement • Adjusted EBIT for the Lufthansa Group of EUR 1,008 million only just below prior-year period despite substantially higher fuel costs • Full-year revenue projection raised and earnings forecast reaffirmed: Adjusted EBIT only slightly below previous year
|