Quote:
Originally Posted by Polaris
Hvor ofte skjer det vs. hva koster det å ha denne ekstreme dekningen til alle årets dager "i tilfelle" noe slikt skjer? Selvsagt, denne gang er det mer selvforskyldt og man burde sett det komme, men med litt diffus-filter på, så gjelder det jo akkurat det samme for om man får ekstremvær, om man får bombetrussel på flyplass, ulykker etc. Jeg tror ikke noen flyselskaper har råd til å ha denne 24/7 tilgangen, hvis det finnes noen - gi gjerne eksempler  Hadde vært interessant å se.
Du må gjerne fortelle meg hvordan jeg får tak i noen som kan skifte dekkene mine kl 02:00 på en lørdag, utover at jeg kan ringe en sinnsykt dyr veghjelp som jeg evt. har betalt ned gjennom medlemsskap hos NAF eller liknende. Utover at det kanskje finnes i Norge, finnes det ikke en kjeft jeg kan ringe her i utlandet kl 04:00 i helga som skriver ut sykemelding til meg. Da må jeg til legevakt, og der må jeg nå snart betale 50€ for å dra på legevakta for ting som strengt tatt ikke trenger legevakt (altså som tar opp plass og tid fra de som faktisk er livstruende skadet).
At det sitter en med jalla-restau og kan gi deg pizza døgnet rundt ser jeg ikke på som noe underverk, disse pizzasjappene går konkurs og gjenoppstår oftere enn en gjennomsnittlig single mann bytter sengetrekk på senga si.
|
Som nevnt over, så har f.eks rødnesene åpne linjer 24/7.
Hehehe, Oslo vet du. Byen med alle mulighetene. At kvaliteten på dekkskiftet eller pizzaen er god skal jeg ikke gå nærmere inn på, men om du vil ha det - så får man det. Døgnet rundt.
Innlegget mitt var ment å illustrere at det er ikke lett å få folk til å vente i mange timer på noe så viktig som en ombooking i en IRR-situasjon når stort sett alt annet i samfunnet er tilgjengelig via noen tastetrykk på telefonen.