Quote:
Originally Posted by Michael
Det er jo klart det koster penger å ha utvidede åpningstider, men hva koster mest? Å miste lojale kunder på grunn av urimelig lange telefonkøer, eller å ha et tilbud som gjør at kundene får et kjapt svar på når de kan forvente å få en ny billett. Mange ønsker jo svar på om de kan få dekt måltider/overnattinger mens de venter på ny flight. Istedenfor å sitte i et vakuum og gjøre en allerede dårlig situasjon surere for passasjerene hjelper det å komme i kontakt med et menneske.
Polaris nevner at folk forventer at ting skal skje hurtigst mulig, helst uten ventetid. Det er sånn det har blitt i 2018 - man kan få svar på hva som helst på minuttet omtrent. Du kan ha videosamtaler med leger som kan skrive ut sykemeldinger døgnet rundt, du kan bestille pizza, du kan få skiftet dekk på bilen osv. Da er det jo selvsagt at folk ønsker svar fortest mulig på når de kan forvente å reise på denne ene ferien de har i året, dra i bryllupet til en nær slektning og diverse andre grunner som blir spolert på grunn av et kansellert fly.
|
Hvor ofte skjer det vs. hva koster det å ha denne ekstreme dekningen til alle årets dager "i tilfelle" noe slikt skjer? Selvsagt, denne gang er det mer selvforskyldt og man burde sett det komme, men med litt diffus-filter på, så gjelder det jo akkurat det samme for om man får ekstremvær, om man får bombetrussel på flyplass, ulykker etc. Jeg tror ikke noen flyselskaper har råd til å ha denne 24/7 tilgangen, hvis det finnes noen - gi gjerne eksempler

Hadde vært interessant å se.
Du må gjerne fortelle meg hvordan jeg får tak i noen som kan skifte dekkene mine kl 02:00 på en lørdag, utover at jeg kan ringe en sinnsykt dyr veghjelp som jeg evt. har betalt ned gjennom medlemsskap hos
NAF eller liknende. Utover at det kanskje finnes i Norge, finnes det ikke en kjeft jeg kan ringe her i utlandet kl 04:00 i helga som skriver ut sykemelding til meg. Da må jeg til legevakt, og der må jeg nå snart betale 50€ for å dra på legevakta for ting som strengt tatt ikke trenger legevakt (altså som tar opp plass og tid fra de som faktisk er livstruende skadet).
At det sitter en med jalla-restau og kan gi deg pizza døgnet rundt ser jeg ikke på som noe underverk, disse pizzasjappene går konkurs og gjenoppstår oftere enn en gjennomsnittlig single mann bytter sengetrekk på senga si.