Quote:
Originally Posted by Basse-HAU
Hvorfor avvikle, er det ikke pga gunstige beskatning de fleste har selskap i Irland?
Hva er det som har vært så dyrt i Irland kontra om MNA hadde gjort det fra f.eks. Norge?
Sent from my iPad using Tapatalk
|
Kort fortalt så er
IAA neppe de enkleste å forholde seg til, og spesielt når det gjelder bruk av crew og utstyr på tvers av AOCer så er
IAA tverre å ha med å gjøre.
Snu på flisa, så er det ingenting Irland byr på som ikke Sverige også byr på. Da er det ikke nødvendig å opprettholde to likeverdige AOCer hvor den ene følger Irsk kultur, og den andre følger Skandinavisk kultur som lett integreres mot den øvrige Norwegian operasjonen.
Hadde svenskene effektuert Cape Town konvensjonen i tidsrommet når
NAI ble opprettet, så hadde neppe
NAI blitt født. Da hadde man høyst trolig gått for et svensk
AOC med det samme. Uten Cape Town konvensjon så var ikke Sverige en opsjon tilbake i tid, men nå som den er "in force" så stiller ting seg på en helt annen måte