View Single Post
Old 21-07-2018, 22:23   #11
73H
NorFlyer Front Row
 
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,205
Default Re: Norwegian söker AOC i Sverige

Quote:
Originally Posted by Basse-HAU View Post
Hvorfor avvikle, er det ikke pga gunstige beskatning de fleste har selskap i Irland?
Hva er det som har vært så dyrt i Irland kontra om MNA hadde gjort det fra f.eks. Norge?


Sent from my iPad using Tapatalk
Kort fortalt så er IAA neppe de enkleste å forholde seg til, og spesielt når det gjelder bruk av crew og utstyr på tvers av AOCer så er IAA tverre å ha med å gjøre.

Snu på flisa, så er det ingenting Irland byr på som ikke Sverige også byr på. Da er det ikke nødvendig å opprettholde to likeverdige AOCer hvor den ene følger Irsk kultur, og den andre følger Skandinavisk kultur som lett integreres mot den øvrige Norwegian operasjonen.

Hadde svenskene effektuert Cape Town konvensjonen i tidsrommet når NAI ble opprettet, så hadde neppe NAI blitt født. Da hadde man høyst trolig gått for et svensk AOC med det samme. Uten Cape Town konvensjon så var ikke Sverige en opsjon tilbake i tid, men nå som den er "in force" så stiller ting seg på en helt annen måte

Last edited by 73H; 22-07-2018 at 10:07.
73H is offline   Reply With Quote