Quote:
Originally Posted by Someone
Samtidig er jo Wizz allerede store i Norge og fly til TOS, men Easyjet ennå ikke har helt fått det til og Ryanair stort sett holder seg til TRF og OSL
|
Enig med deg her. Dog, denne ruta er ikke åpnet for å serve det norske markedet, dette er for briter på nordlys- og sledetur. Og da er det kanskje litt rart at Easyjet og Ryanair - som ikke bare er de største lavprisselskapene i Storbritannia og Irland, men størst i Europa - ikke satser. Både Wizz og DY satser jo på bortebane.
Quote:
Originally Posted by Bizflyer
Norwegian skal fly London Gatwick - Tromsø 2-4 ganger i uken i vinterprogrammet. Spørs om ruta er stor nok til denne konkurransen da?
|
Hvis ruta hadde vært for det norske markedet så hadde det ikke vært sjanse. Men i og med at det først og fremst er briter som skal flys, så er mulighetene bedre. DY flyr jo allerede fra Gatwick på vinteren, i "konkurranse" med ganske mange charterflyvninger fra diverse flyplasser i Storbritannia.
God mulig at DY og Wizz har avtaler med turoperatører slik at en god del av setene allerede er solgt?