Quote:
Originally Posted by LN-MOW
Den reagerte jeg på da jeg så videoen. Det virket på meg at Spit'en ville ut av banen til CRJ'em, men istedet blokkerte hans mulighet til å svinge unna ..
|
Uten å være helt sikker på hvordan de to classicene ligger i forhold til hverandre så er det nærliggende å tro at i stresset som oppstår der og da så er det ikke naturlig å svinge relativt ukontrollert med en rask spitfire rett inn mot en catalina som du vet ligger til høyre for deg.
Synes ikke handlingene deres i øyeblikket der de brekker av skal kritiseres så voldsomt. Det er heat of the moment og reflekser som spiller inn.
Hvorfor er det tre fly på kollisjonskurs? Det er et godt spørsmål. Det er der det svikter i utgangspunktet. Resultatet ender godt fordi barriere nummer to fungerer relativt tilfredsstillende. (
ATC som ber flyene brekke av, samt at
SAS sannsynligvis ser flyene fysisk, samt får TCAS warning, tipper jeg.) For det er vel transponder i gamleflya regner jeg med.