View Single Post
Old 09-06-2018, 18:11   #618
chrisljo
ScanFlyer Gold

Default Re: Rettigheter ved endringer, forsinkelser, rerouting m.v.?

Quote:
Originally Posted by Apollon View Post
Fikk en mail fra SAS om at det er en ruteendring på en reise jeg har booket neste år til Japan. Endringen er helt ubetydelig, 5 minutt på ene Japan-segmentet. Det står i mailen at om de ikke hører fra meg innen 10 dager anses endringen som akseptert. Greia er at da jeg booket turen er det en transfertid på nesten 5 timer i Køben på hjemturen. I etterkant av bestilling har tydeligvis SAS styrket vinterprogrammet 19 mellom Køben og Stavanger for om jeg hadde booket billetten i dag ville jeg sluppet å vente lenger enn en liten time da jeg kunne booket turen med den kortere transfertiden. Jeg har SAS plus saver og da er det vel et rimelig høyt endringsgebyr? (i motsetning til vanlig SAS plus) Er det noen måte jeg kan komme med det tidligere flyet på hjemturen fra Japan (København-Stavanger strekningen) uten å betale for det? Er den mailen fra SAS om ruteendring et "smutthull" slik at jeg kan få det gratis om jeg ikke aksepterer endringen? Evt kan det være de er greie i gaten og at jeg får være med det tidligere flyet om det er plass, siden jeg reiser i Sas plus selv om billetten min er "saver"?
Jeg ville prøvd å be om endring å redere til endring, verste som kan skje er at de sier nei.

Når det er gjelder å komme med tidligere så er er det gode sjanser hvis du bare har håndbagasje, men med baggasje må du nok skrue sjarmen godt på.
chrisljo is offline