Hei,
Har nylig hatt en reise til Jackson Hole i USA. Det var en gjennomgående billett
OSL->Frankfurt->Denver->Jackson Hole. Det var vel strengt tatt annonsert som UNITED flyvninger men operated by Lufthansa på den første eller de to første strekningene.
Lufthansa var forsinket inn til
OSL (et sted mellom 1.5-2 timer) så vidt jeg husker. Dette var pga teknisk feil. AVgangen var derfor tilsvarende forsinket, og gaten for Denver flyet var allerede stengt da vi landet. Flyet var der men hjelper lite selv om vi løp for å se om det var mulighet.
Service-center ga oss ny reise vi Chicago - Salt Lake City -Jackson Hole (altså en leg mer enn tidligere) dagen etter. I tillegg fikk vi voucher for en lunsj på flyplassen samt hotell med middag/frokost ved flyplassen. Et sementblokk/bunkers-hotell (Intercity) som forsåvidt var greit nok men som med sin beliggenhet gjorde at det var vanskelig å gjøre annet enn å forbli hele dagen på hotellet.
Vi måtte ta en del telefoner til Norge/USA i forbindelse med fiksing av leiebil som skulle stå klar på flyplassen. Vi hadde også booket et hotellrom første 2 nettene og fikk da ikke benyttet første natten, men vi fikk varslet ankomst for dagen etter. VI ble uansett fakturert for begge nettene.
Min kone og jeg har begge reiseforsikring via jobb. Vi er vel faktisk dobbelt dekket siden begges forsikringer dekker begge. Er det fortsatt slik at reiseforsikringer ikke annulerer hverandre men at man kan få kompensasjon fra flere samtidig (altså 2 forsikringer = dobbel kompensasjon)?
Videre er spørsmålet mitt hva vi kan kreve i tillegg til det vi allerede fikk umiddelbart i Frankfurt? Og skal man rette krav mot flyselskapet, reiseforsikring eller begge?