Quote:
Originally Posted by SudCaravelle
Nå jobber ikke jeg i noe reisebyrå men jeg ser ikke de store vanskelighetene i at reisen bookes gjennom firmaet i likhet med kontormøblene osv. Dette vil være en ufattelig lettere løsning en prosentregning av verdi med utløpsdato osv.
Hva da med mindre firmaer osv? Nei da får man vel ja en funksjon at man krysser av dette da då får man satse på at folk er ærlige i likhet med at man husker å betale snekkeren moms 
|
Jeg jobber for en kommune og reiser som ikke er bestilt gjennom et godkjent kanal (som er reisebyrået de har avtale med) blir rett og slett ikke refundert. Man får en advarsel når man har gjort det feil, men det er med en gang siste gang noe "utenom systemet" glir gjennom.
Selv om bonusordning er registrert i bestillingssystemet så dukket det ikke opp poeng. Så teknisk sett er dette fullt mulig.
Siden dette ikke påvirker min nåværende status og reiser nok privat til å oppretteholde statusen er det greit.
Men, kunne gjerne sett, som foreslått over en plass, at det går an å få "anerkjennelse" i form av loyalitetspoeng som ikke kan brukes til annet enn å bygge opp status.