Re: Marokko
Da jeg var i Marrakesh bodde jeg i Medianen. Club Med Medina som nå er stengt lå rett ved Jermaa el-Fnaa og taktarrassen hadde utsikt over plassen. Selv om hotellet var kronglete og nedslitt så var all utforming og dekor skikkelig nordafrikansk. Om hvelden sovnet jeg inn til lyden av trommene fra Jerma el-Fraa og om morgenen ble jeg vekket av bønnerop. Man følte virkelig at dette var Marokko. Siden det var Club Med kunne jeg ta shuttle til Club Med Marrakech La Palmeraie som lå "utpå landet" i en stor hage med masse pass, flere baseng, bedre mat og om kvelden show med slangetemmere og slikt som man også kunne se på Jerma al-Fnaa.
Jeg var glad for at jeg bodde inne i Medianen slik at jeg lett kunne få med meg det som var i nærheten og virkelig føle at jeg var i Marokko. Det andre hotellet var litt i uti ingenmannsland og det kunne vært hvor som helst i verden.
|