View Single Post
Old 04-05-2018, 15:02   #3
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Default Re: På tur til San Francisco, Reno og Lake Tahoe - tråd 2

Det her var litt mer bil enn en bil. Førersetet hadde elektronisk justering og jeg brukte lang tid på å finne ut hvilken knapp som fikset dette. men jeg fant ut av det tilslutt. Jeg fant ut fra registeringspapirene at bilen var nyregistrert i januar i år og mileagetelleren viste jo 1100 miles dra jeg hentet den ut så med andre ord en ganske ny bil. Det er ikke ofte jeg får lov å kjøre sånne nye biler så det var litt gøy.

Turen fra Reno til South Lake Tahoe tar i overkant av en time og er en nydelig tur som går over et fjellpass og ned igjen. Underveis kan man også stoppe over i Carson city som er delstatshovedstaden, men jeg valgte å gjøre det på tilbaketuren.
20180216_110225 by William Sæbø, on Flickr
Da jeg kom frem parkerte jeg bilen ved motellet jeg bodde på som holdt ok standard ish, jeg betalte altffor mye fordi jeg hadde vært dum nok å dra dit i president's day langhelga så det var mye folk der. Men likevel. Litt liv og røre har jo aldri tatt livet av noen.
Da var det deilig med en utepils og jeg brukte ikke stort mer av den dagen annet enn å vandre litt rundt:
20180216_115319 by William Sæbø, on Flickr
Jeg sitter i California og de byggene man ser er i Nevada:
20180216_124759 by William Sæbø, on Flickr
20180216_150224 by William Sæbø, on Flickr
20180216_150712 by William Sæbø, on Flickr

Lake Tahoe området er en helårsdestinasjon, på vinteren er det ski som gjelder og sommeren er det ganske så varmt der, men motellet mitt hadde heldigvis et gassdrevent varmeapparat som til tider fungerte litt for bra så jeg frøs ikke noe man kan ha en lei tendens til på diverse overnattingssteder i området vinterstid.
Hypern is offline   Reply With Quote