Quote:
Originally Posted by LN-HFH
Vet ikke om ette er den samme rapporten som ble laget for Norwegian for en tid tilbake angående verdiskapningen i Norge ved rettigheter til sibirkorridoren, eller en ny en. Saken er ivertfall luftet på nytt i e24, og tallene er ganske store!
https://e24.no/naeringsliv/norwegian...afikk/24313436
Tragisk at Avinor og turistnæringen ikke pusher dette mere, men nå har jo Avinor skrevet samboerkontrakt med SAS om langdistanseutvikling, en kontrakt jeg tviler på kommer til å føre til noe mer enn en avgang annenhver uke til Beijing...
|
Dette har faktisk ingenting med
SAS å gjøre, dette er problemer / utfordringer som absolutt må løses - bringes "up to Date" med utviklingen av fly transport næringen.
Først, og det inkluderer Norwegian, må man sette seg inn i problemstillingene, noe Kjos absolutt ikke har gjort (Om han hadde ville man være på vei mot løsninger) men etter 5 år er Kjos akkurat der han startet.
SAS er ikke problemet, det er Russland som er problemet, og Norwegian har nøyaktig de samme utfordringene i
BCN,
FCO,
CDG og
LGW (flyplasser
SAS neppe har monopol på).
Første utfordring er at Norwegian ikke er en del av IATA, som i dag er den eneste organisasjonen som kan forhandle frem løsninger, om Norwegian synes på Trump vis at IATA er "the worst organization ever" greit nok, men kom med et alternativ og ikke sitt i hjørnet å sutre !!!
Dette blir som at du oppdager en stor vann lekkasje i huset ditt, men du hater elektrikeren så du retter all fokus på å kritisere hans arbeid, men overraskende nok mens du denger elektrikeren renner vannet fremdeles fra lekkasjen!!!