View Single Post
Old 15-03-2018, 08:51   #42
OttoL
ScanFlyer Crusty

Default Re: Germanwings blir Eurowings, og går longhaul

Quote:
Originally Posted by LN-HFH View Post
fy.f. merker jeg blir litt opprørt, hva betaler eurowings av egen lomme på denne veksten? kan umulig være mye... de får jo fly bare sprøytet inn av Lufthansa. minner meg veldig om Midtøsten, søkkrike eiere som bare hiver fly etter dem, selv om de ikke får det til å ikke fremstå slik. Og hvor mye av markedene de går inn i skapes faktisk som noe nytt, og ikke noe de har fått i gave i form av ruteoverdragelser fra Lufthansa eller LH sitt oppkjøp av AB? Kan ikke si det er mye ''fair'' konkurranse i Europa når et selskap driver slik, rart at ikke konkurransemyndighetene griper inn... er jo monopol der nede nå

https://www.nettavisen.no/na24/eurow...423422577.html
Det er jeg helt uenig i. Du sammenligner Eurowings med selskap fra land hvis lønninger til en del fremmedarbeidere i beste fall går inn under slaveri, kvinnesyn som ikke ligner grisen og ordet bunnlinje i den rette forstand ikke er gjeldende. Greit nok at piloter og en del andre tjener greit i Dubai og Qatar, men om man ser litt under skylappene er dette land som dessverre ligger veldig langt bak, selv om en del nordmenn lever i sus og dus nedi sandkassen.

Så kan en heller diskutere hvorvidt markedsandelen til LH-gruppen er problematisk, men det er et annet spørsmål.
OttoL is offline   Reply With Quote