Quote:
Originally Posted by Someone
Både og, men husk at disse tallene ikke sier noe om utviklingen i kostnadene. Der visste jo selskapene ganske forskjellig utvikling da de rapporterte tall sist.
Ellers er det vel stor sjanse for at begge selskaper skjønner de må ta mer for billettene sine, så ikke umulig det går mot høyere priser her til lands, hvor det jo ikke er andre konkurrenter
|
Tja, det er vel å anta at det er konkurrenter som er minst like godt informert som dette forumet...
De blir vel å ta mer for billettene sine, men det er jo i ferd med å skje ting her også. Widerøe er i ferd med å bli en reell konkurrent innenriks, selv om det foreløpig er smått, og stadig flere etablerer direkteruter ut av landet. Og selv om det sikkert ikke er de helt voldsomme volumene, så er det jo en del strekninger med flybytte innenriks, der man kan reise mye billigere via utlandet og få med seg dutyfree-kvote i tillegg. For eksempel
SVG-
TOS, via
GDN med Wizz.