View Single Post
Old 07-03-2018, 12:46   #34
roger
Rakettforskar

Default Re: Transfervisum i Kina?

Quote:
Originally Posted by BGOflyer View Post
en annen ting som ikke er helt klart med hvordan dette står skrevet på de ulike informasjonssidenes er om det er greit å gå ut gjennom immigration eller ikke. Jeg skal ikke til sentrum, men må bytte terminal fra terminal 2 til 1 på PVG.
På ambassadens sider står det "within airport boundaries". Jeg forstår dog at alle transittpassasjerer må gjennom immigration før de kan sjekke inn til neste flight ved alle flyplasser i Kina utenom i PEK. Dermed skulle jeg tro det er uproblematisk med en 8 timers layover med separate billetter og ulike terminaler. Jeg er 99.9% trygg på dette nå, men vil ikke bli sendt tilbake med en liten baby med på turen.
Nja, var ikkje gjennom immigrasjon på CAN (oktober '17), men gjennom ein enkel kombinert dokumentsjekk/innsjekk som vart gjort av flyselskap-personale (i alle fall i flyselskap-uniform). Dåg var det uten å skifte terminal, så det var forhaldsvis simpelt. 24t-visum for å gå ut av terminalen ved lang layover var derimot uaktuelt vart eg fortalt. Ruta var Europa/Australia. Virka som det er store lokale variasjonar her. Ikkje veldig lett å forhalde seg til nei.