Quote:
Originally Posted by BGOflyer
en annen ting som ikke er helt klart med hvordan dette står skrevet på de ulike informasjonssidenes er om det er greit å gå ut gjennom immigration eller ikke. Jeg skal ikke til sentrum, men må bytte terminal fra terminal 2 til 1 på PVG.
På ambassadens sider står det "within airport boundaries". Jeg forstår dog at alle transittpassasjerer må gjennom immigration før de kan sjekke inn til neste flight ved alle flyplasser i Kina utenom i PEK. Dermed skulle jeg tro det er uproblematisk med en 8 timers layover med separate billetter og ulike terminaler. Jeg er 99.9% trygg på dette nå, men vil ikke bli sendt tilbake med en liten baby med på turen.
|
Nja, var ikkje gjennom immigrasjon på
CAN (oktober '17), men gjennom ein enkel kombinert dokumentsjekk/innsjekk som vart gjort av flyselskap-personale (i alle fall i flyselskap-uniform). Dåg var det uten å skifte terminal, så det var forhaldsvis simpelt. 24t-visum for å gå ut av terminalen ved lang layover var derimot uaktuelt vart eg fortalt. Ruta var Europa/Australia. Virka som det er store lokale variasjonar her. Ikkje veldig lett å forhalde seg til nei.