View Single Post
Old 02-03-2018, 14:40   #7
jikswoboB
Qwerty
 
jikswoboB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
Default Re: China Eastern med Shanghai-Stockholm

Quote:
Originally Posted by SQ321 View Post
Hadde verden vært så enkel.... En kunne eksempelvis startet i andre enden: Norge har ca halvparten av Sveriges befolkning, dvs ca halvparten av markedspotensialet, noe som kanskje tilsier at OSL bør ha som målsetning å ha halvparten av direktetilbudet ARN har til/fra Kina. Så kan man begynne å korrigere for yield og hvilke av markedene som er sterkest, innkommende turister og hvilke markeder er størst på innkommende og utgående turisme. Så kan man se på konkurransesituasjonen og antall direkteseter mellom de to markedene (og beyond inkl feed) og korrigere for dette, hvem er hjemme carriers i de to markedene og hva er deres strategi. The list goes on and on... Og så vil totalen av alt dette gi en indikasjon på hva potensialet er for trafikk mellom hhv Norge, Sverige og Kina/Østen. Og jeg kan med en gang si at Norge er by far underserved til Kina og Østen. Er det noen som virkelig tror at ARN, CPH og HEL har marked for, hva, mellom 20-50 ukentlige flights til Kina samtidig som at det ikke er marked for en eneste rute fra Norge? Er det så stor forskjell mellom Norge, Sverige, Danmark og Finland? På ingen måte.
Kort och gott: det gäller att ha den rätta mixen av allt och det tror jag ARN har i större utsträckning än OSL.

Hur som helst kul att kineserna tillslut dyker upp! Började tvivla på att det skulle bli någon linje till PVG...
jikswoboB is offline   Reply With Quote