Quote:
Originally Posted by LN-HFH
Hmm, trist... enda en rute til ARN, som jo sammen med CPH og HEL har fått de fleste IC-rutene mot Asia den siste tiden. Det ble snakket varmt når OSL fikk nye folk i ruteutviklingsavdelingen for en tid tilbake, men jeg må si jeg begynner å tvile litt på de folka... «det vil ta noen år» sa de vel, men vi kan jo ikke vente inn i evigheten heller.
|
Har du god kjennskap til hvordan drive rutetutvikling, hva det innebærer, forutsetning som må ligge til grunn og hvor lang innsalgsperioden generelt sett er for IC ruter?
Quote:
Originally Posted by OttoL
Kanskje de har insett at det ikke er marked for sånne ruter, og at Cargoavgangene østover tar unna mesteparten av fraktbehovet. OSL er jo en fryktelig kjip flyplass i tillegg. Iallfall utland.
|
Innsett? Er det noe du mener de ikke har innsett der oppe men som du kjenner til?
OSL er en fryktelig kjip flyplass og det er nettopp det selskapene også sier og er årsaken til at de ikke vil fly på
OSL
.
FYI så var det totale oversjøiske volumet på norsk sjømat 270.000 tonn i 2017. Av dette ble ca 90.000 fraktet ombord på fly ut fra
OSL. Resten, dvs 140.000 går på lastebil ned til andre flyplasser på kontinentet og fraktet med fly videre derfra.