Etter seks dager i Cartagena (nærmere beskrivelse i del 2) - var det klart for avgang til Medellin. Her fikk jeg melding et par uker i forveien at direkteruten Cartagena-Medellin var kansellert, så jeg måtte via Bogota. Jeg tåler å fly, så vurderte ikke særlig lenge å finne en annen rute her.
Av en eller annen grunn så var det billigst for meg å bestille Business-billetter innenriks med Avianca fra Norge. Om det var spesialtilbud eller hva det var, vet ikke jeg, men uansett ikke så mange hundrelappene å fly innenriks.
Tok meg først en kaffe nede, før det rant meg inn at jeg selvsagt hadde loungetilgang, så da ble det en tur opp dit.

[/url]
IMG_0589
Så da ble det en liten brunsj der.
De kroter mye på billettene og sjekker og dobbeltsjekker...
For øvrig prøvde damen i skranken å sjekke ut om jeg kunne få komme med et tidligere fly, men så viste det seg at det var forsinket, som mitt opprinnelige fly også, så hun droppet det. Litt forvirrende med avgang nesten på samme tid, men boarding kom i gang bare ørlite forsinket.
Behagelig å ta plass i disse setene. Flytiden Cartagena-Bogota er reelt ganske nøyaktig 1 time.
Vi forlater fantastiske Cartagena.
Grei og behagelig flytur - vil anta at flyet var tilnærmet helt fullt. I alle fall var det slik der framme. Denne dagen var jeg forbausende opplagt, til tross for senkveld på Cafe Havana dagen før. Dermed var det fint å sette seg i baren hos Bogota Beer Company på El Dorado, mens jeg hadde ca 1,5 time til neste fly til Medellin. Godt øl, hyggelig sted og fin dag.
Airbusen til Bogota-Medellin hadde litt andre seter. Mer moderne, men ikke fullt så behagelige. Men behagelige nok. Flytiden Bogota-Medellin er under 30 minutter, men like vel går man i gang med servering. På Business tar man muntlig opp bestillingene før man får varene brakt til plassen. Tok et glass vann her.
Litt kulturlandskap underveis...
Vi landet på tid og det var greit å få seg en taxi inn til Medellin, noe som tok nesten en time - og tilbake igjen, som tok ca 45 minutter. Loungen i Medellin var bra - med fin utsikt over det meste.
Må innrømme at jeg synes det er litt spennene og eksotisk, og jeg opplever glede over å sitte oppe i lufta og se disse eksotiske navnene man bare har hørt om...
Tok vel en halvtime Medellin-Bogota også. Behagelig flytur. Fryktet at det kunne være noe turbulens innenriks, men merket det egentlig bare på Bogota-Cartagena i særlig grad. Ellers må nevnes at flyene virket ganske fulle, tross hyppige avganger. Generelt var det mye småforsinkelser på avgang, men det meste virket å bli tatt igjen.