For noen av de mindre fluplassene, så har det vært tildels store endringer, etter siste runde med nye anbudsruter.
Namsos (
OSY) ned 14,4% i 2017. Og blir dermed straffet hardt, særlig på grunn av manglende kveldsfly og at det tross alt ikke er så urimelig vanskelig å komme seg til
TRD.
Rørvik (
RVK) klarer faktisk å stige 2,3 % i 2017, som er rett fram imponerende mtp at de også fikk merke manglende kveldsavganger. Men de blir nok dratt i riktig retning av en sterk oppdrettsnæring, samt at det tross alt ikke er like lett å komme seg til
TRD med bil.
Nå har det vel blitt forbedringer i forhold til kveldsavganger fra
TRD til begge disse to, samt at direkteruta til
OSL også drar i riktig retning.
Men jeg lurer litt på hvor lenge
OSY har livets rett, ser for meg at 2018 tallene kommer til å være viktige der. Det kommer veiforbedringer på løpende bånd i nordfylket og sakte men sikkert blir den effektive kjøretiden til
TRD mindre og mindre.