View Single Post
Old 26-12-2017, 19:51   #182
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen
 
dc-8-63's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,923
Default Re: Norwegain og Asia

Quote:
Originally Posted by sukram View Post
Det er bare en urban myth her inne på Flyprat.

Sibir-korridoren er stengt for DY, helt uavhengig av statsborgerskapet til crewet og flyets registrering. Kun åpen for SAS fra Skandinavia inntil man eventuelt klarer å få med russerne på nye forhandlinger. Men det kan ta sin tid fordi Igor og Dmitri er lite samarbeidsvillige for tiden.
Det er 100% korrekt, men samtidig kun 20% av hele bildet - de samme begrensingene over Sibir gjelder ogsaa for DY/D8 fra London, fra Paris, fra Barcelona og i fra Roma. Det som er viktig er aa faa satt i gang arbeidet med aa oppdatere Trafikkrettigheter i luften slik at det reflekterer den nye hverdagen, hvor Nasjonale Selskaper ikke lengre er alene - men hvor nye selskaps moenstre raskt endrer konkurranse og trafikk bildene. Men en kan ikke endre dette for man ser helheten - og jeg ser de samme diskusjonene rundt en av OSL stoerste konkurrenter anar det gjelder trafikk fra Asia - Vancouver med 11 byer i Kina og 2 nye aapner tidlig 2018.....utfordringene for YVR er ikke Sibir, men Kinesiske myndigheter og til tildels USA (YVR er en viktig Gateway - de har laget en skikkelig Transitt loesning - til/fra USA til mange av de 11 Kinesiske byene.
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem
dc-8-63 is offline   Reply With Quote