Drar opp denne igjen.
For min del, er situasjonen den samme, drar Bank Norwegian kortet for omlag 30 000 pr/mnd i snitt. Noe av dette er f.eks. Kolonial.no og Norwegian billetter, som det fortsatt vil være logisk å bruke dette kortet på.
Men jeg funderer litt på å enten fortsette å bruke
SAS Amex kortet mitt, alternativt gå for
SAS EB Mastercard, da det helt klart er en fordel med MasterCard, at det stort sett kan brukes over alt.
Reaistisk sett, vil jeg nok kunne omsette for rundtomkring 300 K, på et slikt kort.
Noe som for Mastercardet sin del vil si ca 50 000 poeng, ut fra en variert miks av litt utenlands, noen SK billetter og mest innad i kongeriket.
I tillegg kommer det 1 000 "grunnpoeng" hver måned, så alt i alt, sånn omlag 60 000 poeng.
Siden jeg ikke med det aller første får 100 + K poeng, å svi på en langdistanse i
BIZ, for å få noen glede av Companion Ticket, så vipper jeg litt frem og tilbake.
Og om alt dette er verdt den relativt stramme
årsprisen på 1495, selv med 10 000 poeng, som velkomstgave.
Norwegiankortet er og blir "gratis" og cash points gir en latterlig enkel og forståelig "bonus", krone for krone.
Men samtidig vil jeg jo gjerne at penga mine skal føre til mest mulig gøy for de jeg delere postkasse med!