Los Angeles / Long Beach
Hadde et hotell rom til kvelden i Long Beach, men det var ca 10 timer til - så hadde leid meg en bil via Avis for dagen. Hadde bare bestilt en midsize, men de var nesten tom for biler så fikk utdelt en lekker Dodge Charger. Ikke meg i mot å få litt ekstra for pengene.
Rtw2017
Fant meg en døgnåpen Dennys, tok en real grand slam breakfast og la en slagplan for dagen. Etter og ha somlet litt med frokosten satt jeg kursen for Venice Beach. Gikk så tur hele veien bort til Santa Monica og tilbake, og klarte å slå i hjel ca 3 timer her. Bare uteliggerene, de mest ivrige joggerene og meg som var ute på denne tiden.
Rtw2017
Rtw2017Hank Moodys residens fra Californiacation tvserien.
Rtw2017 Venice Boardwalk
Rtw2017 Venice kanalstrøk
Etterhvert satt jeg meg i bilen og kjørte kysten nedover via Manhatten Beach, Redondo Beach og ned mot Long Beach. Fant meg et outlet center og spiste, shoppet og tittet litt. Til slutt orket jeg ikke venter lenger og dro til mitt hotell. Tenkte å teste ut noe nytt, og sjekket inn på
RMS Queen Mary. Den gamle luksus cruiselineren, Englands stolthet tilbake på begynnelsen av 1900-tallet. Når den ble erstattet for 50 år siden, kjøpte byen Long Beach opp båten, fortøyde den til kai og startet hotell, restaurant, museum og ett opplevelsessenter rundt båten. Morsom opplevelse å bo i en av de gamle lugarene, og gå rundt på skipet. Anbefales om noen vurderer overnatting her nede.
Rtw2017
Rtw2017 Promenade dekk
Rtw2017 RMS Queen Mary
Har lenge hatt lyst til å dra på et skikkelig
BBQ smokehouse, påvirket av forskjellige matprogrammer på TV, men det har aldri passet seg slik. Søkte opp på nettet og fikk anbefalt Famouse Daves
BBQ. Dro rett dit og bestilte meg en stor ladning med Mac'n Cheese og røkt brisket.
WOW! Noe av det beste jeg har spist, smaken av røyk og mesquite treverk var helt unikt.
BBQ her hjemme blir aldri det samme igjen. Rullet meg hjem god og mett.
Rtw2017
Rtw2017
Vel tilbake fant jeg ut at det nok var på tid å komme seg hjemover igjen nå, så jeg fant ut bookingtallene for SK940
LAX-
ARN så bra ut for neste ettermiddag. Hadde knapt booket ferdig reisen før jeg fikk anledning til å logge inn i
SAS Appen og både sjekke inn og velge seter