Honolulu
Hadde sjekket inn på Waikiki Gateway Hotel. Ligger ganske sentralt til, prisen er ok, men forholdsvis små rom og litt smått utdatert. Satt på 4 alarmer denne morgenen for å ikke sove over utsjekking. Får plassert baggasjen og trenger bare å gå et par minutter før jeg støter på HardRock cafe, hvor jeg stikker innom for en skikkelig burgerbrunch.
Rtw2017
Finner meg til slutt en buss som går til Pearl Harbour. Bussen tar ca en drøy time, men billetter koster bare 2.50$. Ankommer akkurat i tide for en gratisbillett til dagens siste tur ut til USS Arizona monument. Utrolig interessant og en fin film tar for seg hva som skjedde den skjebnessvangre dagen og opptakten til det hele før vi blir tatt med ut til vraket. Rekker desverre ikke å dra ut til Ford Island denne ettermiddagen. Tester ut en Uber på vei tilbake til sentrum.
Rtw2017
Rtw2017 USS Arizona monument
Rtw2017
Rtw2017 Battleshit Row, med Ford Island i bakgrunn
Tar av meg på bena og vasser i vannkanten hele veien nedover langs Waikiki-beach. Sol, varmt og deilig. Fantastisk sted. Har drømt om å komme meg hit siden Erik Diesen rapporterte hjem herfra med sine Billedbrev på begynnelsen av 80-tallet.
Rtw2017
Rtw2017
Finner meg en restaurant med utsikt over stranden og solnedgangen, og koser meg med litt mat og et par kalde øl. Sentrum er litt mer utbygd enn jeg hadde trodd, og føles på en måte som et slags lite Las Vegas på stranda. Men mens solen går ned, går min tid ut her i dette paradis - og det er på tid å finne veien til flyplassen igjen ved hjelp av en ny Uber. Ca halve prisen av en ordinær taxi, med veldig hyggelige og skravlesyke sjåfører.
Rtw2017
Rtw2017
Rtw2017