View Single Post
Old 23-11-2017, 00:19   #3
Utpaatur
ScanFlyer Blue

Widerøe Re: RTW: OSL-ARN-HKG-PVG-GUM-TKK-PNI-KSA-KWA-MAJ-HNL-LAX-ARN-OSL (Inkl. 'UA155 -The

TKK - PNI (Pohnpei) , UA155, 738, sete 30F, kl 11.42, Flytid 01:09.

Tittet meg litt rundt i avgangshallen, som ikke var store greiene. Noen stoler, og en liten bar i ett hjørne. Noen lokale kjoler til salgs på ett stativ. Tok ikke mange miuttene før boarding begynte. Dette bestod av at en lokal kar, pyntet opp med cowboyhatt, kom gående ut på gulvet med en mikrofon i hånden og begynte og snakke. Det føltes først så uformelt at det minnet mer om at det skulle spilles opp til dans.

Rtw2017

United holder seg til sin boarding policy, og vi ble igjen kalt opp til boarding i våre respektive boarding groups. I løpet av kort tid var jeg tilbake på min plass, og kunne med glede se at jeg nå hadde et ledig midtsete ved siden av meg. Slik skulle det heldigvis bli resten av turen. Flyet var nå kanskje 75% fult.

Etter noen minutter kom kapteinen på høyttaler og kunne fortelle om forsinkelse. Det var et annet fly i Chuuk sitt luftrom. De har ikke radar, så de kan kun tillate ett fly i luftrommet samtidig, så vi måtte vente til dette flyet forlot luftrommet. Desverre var det et fly fra FAA som skulle utføre noen tester, så det tok vel nærmere 30-45 minutter før flyet forlot området og vi kunne gjøre oss klare for takeoff. Igjen, full pinne på motorene og det meste av rullebanen gikk med før vi begynte å klare.
Igjen rett opp til ca 39000 fot, og full rulle for å forsøke å ta igjen noe av det tapte på vei mot Pohnpei. Underveis servering av drikke. Ca 65 minutter senere en hard touchdown på PNI.

Rtw2017

Rtw2017

Rtw2017

Entertainmentsystemet består av en skjerm med felles kanaler, og ved hver landing blir systemet resatt og begynner forfra igjen. Om man ønsker å se et program som varer lenger enn ca 60 minutter blir det en utfordring å se dette ferdig. Holdt meg unna skjermen, og benytte heller anledningen til å se på utsikten ut at vinduet. Men så i øyenkroken Cars3 bli avspilt ca 7-8 ganger. Det er utrolig hvor flott landskap dette er for en nordmann.

Pga forsinkelsen på TKK ble det fra crewet bedt om at transferpassasjerer ikke gikk ut av flyet, for å ikke skape unødvendige forsinkelser, så her i PNI kunne jeg desverre bare se ut av vinduet og ikke strekke på bena. Satt desverre på feil side av flyet og fikk ikke sett terminalen her.
Utpaatur is offline   Reply With Quote