View Single Post
Old 05-11-2017, 10:38   #13
krølle
ScanFlyer Crusty

Default Re: SAS årsresultat 2016/2017

Quote:
Originally Posted by SASCC View Post
Problemet er vel at ingen i SAS får råd til salt i grøten om de vinner frem med kravene sine. Men såklart, hvorfor bry seg når man bare er ute etter billige flybilletter. Ellers en patetisk kommentar. «Skift jobb om du ikke er fornøyd». Jeg, og ganske mange andre i selskapet tenker vel at det er best å bare legge ned hele mølja om det ikke går an å ha anstendige lønn- og arbeidsvilkår.
Nå skrives der konsekvent, i de fleste trådene, om de flyvene.
Som alltid utelukkes, les glemmes, at der fortsatt trengs en hel del mennesker for at du som CC skal kunne ta av med noen i Cockpit. De kalles bakkeansatte, og om du tror at de har bedre vilkår så foreslår jeg at du tar deg 1 måned på gulvet.
Vel, vi har nok en bedre arbeidstids ordning enn dere, kan planlegge litt mer og litt lengre frem i tid, men vi får stadig høre av selskapene som vi handler, både egne og andre, at kostnadene må ned, vi må bli mer effektive, yte mer, løpe mer, gjøre samme jobben som for 15 år siden med opptil 50% reduksjon i bemanning.
Ta med det faktum at vi i gjennomsnitt har hatt en lønnsøkning siden 2002 som har vært på ca 1% i året, så er det kanskje ikke rart at en som begynner på bakken idag ligger under det som staten kaller fattig, om en er ene forsørger.
Kanskje ikke rart at en etter 30 år sliter med å få lån, basert på inntekt om en havner i en situasjon som tilsier at en prøver å eie istedet for å leie.

Kan godt være at forholdene for de som flyr i WF/DY+++ er bedre, men de samme selskapene setter vilkårene hva de er interessert i å betale for VÅRES tjenester, og kan love deg at det ikke er mye å gå i pluss på.

Sånn satt på spissen, siden du gleder deg til en streik, så innebærer det at mange andre ikke tjener penger heller, ingen flyavgang, ingen handling inntekter, men tro ikke det at om dere streiker så har vi ingenting å gjøre, nei vi får bare ikke betalt for det

Og, jeg kan si at etter 40+ i bransjen er stolt av at jeg ikke har vært i streik, nå sier nok det mer om bransjen jeg er i og foreningene, men dog, jeg er glad i det jeg har, jeg har til salt og sukker, men skulle ønske mine nye kolleager hadde råd til det samme.

Så på sett og vis SASCC er vi i samme båt, kanskje vi alle bør ri samme veien, så kanskje endag går det fremover
krølle is offline   Reply With Quote