View Single Post
Old 03-11-2017, 17:13   #309
chrisljo
ScanFlyer Gold

Default Re: CSeries, skal det snart løsne for Bombardier? - Statustråd

Quote:
Originally Posted by Basse-HAU View Post
Voldsomt i forhold til historisk/normal økning i SK synes da jeg. Men som sagt, tviler også på dette er SK. I tillegg som du nevner, om det er CS100, så vil det være ennå mer usannsynlig.

Får håpe SK holder seg til det de har og ikke roter det til igjen.
Jeg er enig at SAS’ flåte er litt snau til å ha to ulike flytyper, men CS300, og i noen grad CS100 passer SAS’ strategi veldig bra. CASM ulempen ovenfor større fly er ikke veldig stor, og så langt har erfaringene til Swiss vært veldig bra. Både ansatte og kundene elsker flyet. SAS trenger frekvensfordelen mot LCCene, det er nøkkelen til høyere Yield. Når i tillegget produktet er bedre enn 737 og til en viss grad A320 så er CS300 et bra fly for et nettverksselskap med mange tynne ruter. Om sommeren er det heller ingen ulempe å tilby direkteruter sydover fra flere byer (mindre fly = flere fly).

Men enig at det sannsynligvis ikke er SAS, men jeg vil ikke si at de roter det til med en slik ordre. Ordren er avhengig at Airbus dealen går gjennom, og to flytyper på 40-60 fly er ikke helt uhåndterlig når de er har samme leverandør.
chrisljo is offline   Reply With Quote