Quote:
Originally Posted by krølle
Sas går inn i OSL- WAW etter at LOT sa de ville starte. Sikkert behov for 3 aktører på den strekningen, men har aldri skjønt meg på Sas's Route management.
For 2dre året så kjører de 2 t/r SVG- WAW i forbindelse med julehelgen, mens ellers i året er SVG- WAW et via spill.
Istedet for å satse på 3 x d SVG- ABZ- SVG burde de vel testet SVG- WAW v.v først.
|
SAS vet nok hva de gjør. I bunn skal dette kun bringe penger i kassa.
At de ikke flyr
SVG-
WAW hele året er vel at det ikke finnes trafikkgrunnlag. Mange tar sikkert turen til Flesland og Torp for å fly Wizz. Dette er i tillegg en very low yield-rute. De 2 t/r i julen flyr man vanligvis full ned og tom hjem og visa versa. Men i jula er folk villige til å betale for å komme seg hjem slik at en slik manøver blir lønnsom.
SVG-
ABZ har en del cargo, så da er kanskje dette mer lønnsomt enn å prøve en low yield-rute til
WAW fra
SVG.
Litt OT: Er det noen som vet hvordan
SAS sitt Star Alliance-samarbeid egentlig fungerer i dag? Det virker som om
SAS går i direkte konkurranse med flere av sine "partnere".
SAS og
LOT f.eks. Eller
SAS og United på
EWR før.
SAS har redusert på
MUC og
FRA de siste årene for å ikke bruke ressurser på å feede til LH.