View Single Post
Old 17-10-2017, 18:57   #27
Flap15
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2012
Posts: 237
SAS Re: SAS - sommerprogram 2018 (S18)

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Sas går inn i OSL-WAW etter at LOT sa de ville starte. Sikkert behov for 3 aktører på den strekningen, men har aldri skjønt meg på Sas's Route management.
For 2dre året så kjører de 2 t/r SVG-WAW i forbindelse med julehelgen, mens ellers i året er SVG-WAW et via spill.
Istedet for å satse på 3 x d SVG-ABZ-SVG burde de vel testet SVG-WAW v.v først.
SAS vet nok hva de gjør. I bunn skal dette kun bringe penger i kassa.
At de ikke flyr SVG-WAW hele året er vel at det ikke finnes trafikkgrunnlag. Mange tar sikkert turen til Flesland og Torp for å fly Wizz. Dette er i tillegg en very low yield-rute. De 2 t/r i julen flyr man vanligvis full ned og tom hjem og visa versa. Men i jula er folk villige til å betale for å komme seg hjem slik at en slik manøver blir lønnsom.

SVG-ABZ har en del cargo, så da er kanskje dette mer lønnsomt enn å prøve en low yield-rute til WAW fra SVG.

Litt OT: Er det noen som vet hvordan SAS sitt Star Alliance-samarbeid egentlig fungerer i dag? Det virker som om SAS går i direkte konkurranse med flere av sine "partnere". SAS og LOT f.eks. Eller SAS og United på EWR før. SAS har redusert på MUC og FRA de siste årene for å ikke bruke ressurser på å feede til LH.
Flap15 is offline   Reply With Quote