Quote:
Originally Posted by Someone
I tillegg til nevnte -700 og CRJ, så sitter jo Widerøe på en rekke opsjoner på E90-E2, så og hive litt wetlease fra dem inn i miksen kan jo også være en ide. Da har man jo både 90, 112 og 141 seter å velge mellom, samt noen ATR med 70 seter i bakhånd også
Ellers er det jo også endel -700 som ikke er veldig mye yngre enn -600.
Det fremstår for meg at det på sikt trolig blir et for stort kompromiss for SAS etter 2025 å sitte igjen med bare CRJ med 90 seter og A320 (eller 737-8 MAX) med +-180ish, da de har såpass mange halvtynne ruter som trenger noe mellom dette. Så enten må det bli noe wetlease eller så er faktisk A319neo og 737-7 MAX og SAS noe som gir litt mening for endel ruter
|
90 til 174/180 er et stor sprang, men på norske innenlandsruter er det betalingsvilje for ekstrafrekvens og behovet sprer seg litt utover. Eksempelvis mellom dem skal rekke 08:10 til Brussel, og de som ikke ønsker å fly til Oslo før de har levert i barnehagen.
Tre
CRJ gir samme antall seter som to A319/737-700/CS300, men selvsagt til høyere kost. Men frekvens gir høyere Yield. Kunne tenkt meg jobben med å regne på dette