Quote:
Originally Posted by sukram
Det er sikkert sagt litt om det allerede i denne tråden, men hva er egentlig SAS's plan for f.eks. kystrutene på SVG- BGO- TRD- BOO- TOS når parken av -600 utfaset (eller svært liten).
Det er nok forsvarlig med endel CRJ og endel -700-avganger, men på mange tidspunkter er -600 nokså perfekt dimensjonert kapasitetsmessig. Så hva nå? (Det er vel lite som tyder på Bombardier-kjøp med det første).
|
I tillegg til nevnte -700 og
CRJ, så sitter jo Widerøe på en rekke opsjoner på E90-E2, så og hive litt wetlease fra dem inn i miksen kan jo også være en ide. Da har man jo både 90, 112 og 141 seter å velge mellom, samt noen
ATR med 70 seter i bakhånd også
Ellers er det jo også endel -700 som ikke er veldig mye yngre enn -600.
Det fremstår for meg at det på sikt trolig blir et for stort kompromiss for
SAS etter 2025 å sitte igjen med bare
CRJ med 90 seter og A320 (eller 737-8
MAX) med +-180ish, da de har såpass mange halvtynne ruter som trenger noe mellom dette. Så enten må det bli noe wetlease eller så er faktisk A319neo og 737-7
MAX og
SAS noe som gir litt mening for endel ruter