View Single Post
Old 05-10-2017, 09:51   #219
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,362
Default Re: Levetid og utskiftning av SAS sine 737-600?

Quote:
Originally Posted by sukram View Post
Det er sikkert sagt litt om det allerede i denne tråden, men hva er egentlig SAS's plan for f.eks. kystrutene på SVG-BGO-TRD-BOO-TOS når parken av -600 utfaset (eller svært liten).

Det er nok forsvarlig med endel CRJ og endel -700-avganger, men på mange tidspunkter er -600 nokså perfekt dimensjonert kapasitetsmessig. Så hva nå? (Det er vel lite som tyder på Bombardier-kjøp med det første).
I tillegg til nevnte -700 og CRJ, så sitter jo Widerøe på en rekke opsjoner på E90-E2, så og hive litt wetlease fra dem inn i miksen kan jo også være en ide. Da har man jo både 90, 112 og 141 seter å velge mellom, samt noen ATR med 70 seter i bakhånd også
Ellers er det jo også endel -700 som ikke er veldig mye yngre enn -600.

Det fremstår for meg at det på sikt trolig blir et for stort kompromiss for SAS etter 2025 å sitte igjen med bare CRJ med 90 seter og A320 (eller 737-8MAX) med +-180ish, da de har såpass mange halvtynne ruter som trenger noe mellom dette. Så enten må det bli noe wetlease eller så er faktisk A319neo og 737-7MAX og SAS noe som gir litt mening for endel ruter
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 05-10-2017 at 10:22.
Someone is offline   Reply With Quote