Quote:
Originally Posted by LN-MOW
Oh herre så mange setecontainere vi lastet på de flya ... både post og aviser den gang alt ble trykket i Oslo.
|
Setecontainer? Det var vel noe de hadde hos
SAS��. Braathens hadde ikke slikt. Til og begynne med, på 70- og i alle fall til midten av 80-tallet, var postflyet til
KRS og
SVG en helt vanlig 737. Den gikk på ordinært BU-nummer, men uten Pax. Den hadde med seg all brevpost, verdi- og expresspost. Returen gikk som vanlig rutefly med pax. Posten til
SVG ble alltid lastet nede, mens posten til
KRS ved store postmengder ofte måtte lastes i cabinen. En stor sekk i hvert sete med nett over. Noe mer møkkete enn en postsekk skulle du lete lenge etter. Husker en gang Braathens fikk levert et nytt fly. LN-
SUH (737-200) hadde vel sin første tur
SVG-
OSL på tidlig kveldsfly. Ut igjen kl. 23.00 som postfly med en møkkete postsekk i alle de nye fine setene��. Ellers var Busy Bee sin 737 ofte brukt på denne ruten.