View Single Post
Old 15-08-2017, 21:59   #983
ENBO
ScanFlyer Blue

Default Re: Ola Giæver starter flyselskap - FlyViking statustråd

Her er litt mer fra Polaris' avishenvisning. Flygesjefen er veldig klar på at det er konflikt.
Quote:
Overfor avisen sier han at det er en konflikt mellom ham og Giæver. På spørsmål om hvorfor det har blitt sånn, svarer han:

– Ola er impulsiv, og jeg har forsøkt å holde han i ørene. Det har ikke vært lett, og ender tydeligvis med at jeg nå mister jobben, sier han.

Jan Kristensen uttalte seg kritisk mot flytteplanene Ola Giæver har hatt for selskapets administrasjon. Giæver ønsker å flytte den til Lyngseidet for å spare penger, mens styret har sagt nei til dette.

Ola Giæver ønsker ikke å kommentere saken overfor Altaposten, og viser til daglig leder.

– Det må helst daglig leder kommentere, jeg og Jan er kompiser, så dette vil jeg helst ikke si noe om. Det er ikke jeg som har gjort dette. Jeg har ikke vært involvert i denne saken, sier Giæver.
Forøvrig settes det strenge krav til flygesjef; https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/2003-03-20-356, spesielt §§ 6 og 8. Kanskje ikke så enkelt å rekruttere i dagens marked med de riktige kvalifikasjoner. Giæver er jo utelukket ut fra rettskraftig dom der han ble satt på bakken i Widerøe pga at han ble ansett som uskikket som fartøysjef/pilot.
ENBO is offline   Reply With Quote