View Single Post
Old 15-11-2004, 13:43   #1
jb1
ScanFlyer Rusty

Default Airline på TVNorge

Jeg så på programmet "Airline" som handler om Easyjet for første gang på TVNorge igår. Dette kan da umulig være god reklame for selskapet. De skal ha for at de er ærlige og av og til går de ganske langt for å hjelpe passasjerer som har vanskeligheter, f.eks med et utløpt pass etc. Dette har jo selskapet ingen plikt til å hjelpe til med, men selvsagt bra at de gjør det. Men når en mor kommer med to små og det er julaften og de ikke engang kan spørre en annen passasjer om de kan ha en en baby på fanget under start og landing går de ikke langt for å hjelpe passasjerene, en flyvertinne kunne kanskje ha gjort det samme (men det er vel restriksjoner på det muligens). Moren hadde hatt med seg to små på fly før sa hun, på BA, men hos Easyjet var det ingen bønn. Det er selvsagt morens feil at hun ikke hadde forhørt seg på forhånd, men jeg synes ikke de var så veldig behjelpelige her. Verre synes det var når en dame med åpenbar flyskrekk ikke fikk komme ombord i et fly hvor hun hadde to kolleger (hun kom for sent til flyplassen men flyet hadde ikke gått). Her kunne man vel gjort et lite unntak og latt henne komme ombord. Hun kom seg med neste fly og fikk støtte av en flyvert, men allikevel.

Serien gir vel et ganske riktig bilde av selskapet, men litt rart at de lar såpass mye dårlig "reklame" vises seerne.

Mitt eget inntrykk av Easyjet er ok, ihvertfall langt bedre enn hovedkonkurrent Ryanair.