Quote:
Originally Posted by Basse-HAU
At ordreboken er tom er vel argurknytt, er vel ca 100 som ikke er produsert ennå? At produksjonstakten går ned er vel ikke unormalt i denne bransjen, når man ser litt korte ordrebøker noen år fremover.
Det var snakk om SQ skulle levere tilbake sin første A380 okt. 2017, skal de kutte A380 helt?
Hva med EK, de må vel bestille flere om de skal holde utskiftningstakten oppe[emoji51].
Jeg tror ikke A380 er død, men den vil nok holde seg på lav takt til den utfases. Om ikke noen flyplasser med begrenset kapasitet gir intensiver for slike jumbo med høy pax kapasitet.
|
SQ tar senere i år levering av den første av de fem siste maskinene de bestilte for noen år siden, så de skal på ingen måte fase dem ut, selv om de nå bytter de eldste 10 år gamle flyene med nyere modeller. Det skal også sies de første produserte maskinene er litt spesielle, både når det kommer til vekt og effektivitet, samt at det elektriske anlegget er litt modifisert.
Av A380 sin ordrebok er mange av de 100 svært tvilsomme.
Jeg tror heller ikke A380 er død, men vil nok halte endel år fremover og gå i semi-dvale frem til marked og teknologien for en oppgradering er klar
Ser det er flere rykter om noen nye ordre for denne faceliften kalt plus senere i år, blant annet fra EK, men får se hva som skjer