Thread: Torsdag!
View Single Post
Old 20-07-2017, 11:08   #11
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Default Re: Torsdag!

God dag fra Oslo. Nå bare tre hele arbeidsdager igjen til jeg setter meg på flyet til Svartehavet. Mye godt kjøtt i Øst-Europa (beklager upresist begrep, noen av landene der vil jo helst ikke bli kalt Øst-Europa), men jeg synes at kvaliteten på storfe er veldig varierende og ofte kan vær skuffende. I f.eks. Bulgaria og Ukraina virker det å være basert en del på import. Og det lokale kjøttet steker de for mye. En av de beste biffene jeg har spist var dog i Beograd, så det finnes kanskje et "jernteppe for biff"...

....apropos mat, som jo er et ganske interessant tema, var innom det nye "fisketorget" i Oslo i går. Det ser ut til at de prøver å konkurrere med Bergen på høye priser. Kongekrabbe til 1000 kr/kg er litt i overkant, selv om den er rå og tas rett opp av kummen. Ørretfilet til nær 750 kr/kg fristet heller ikke. Egentlig ikke hele konseptet heller, selv om det nok er trivelig å ta seg en rett i der.

Nuvel - god torsdag til alle, snart venter spinatsuppe i kantina her! Huff og grøss.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote