View Single Post
Old 05-07-2017, 18:05   #102
kristian
ScanFlyer Blue

Lufthansa Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål)

Noen observasjoner fra LH450 FRA-LAX i dag:

Upper deck på 747-8 er en hyggelig opplevelse. Lyst, god romfølelse og mer privat enn main deck. Rad 83 kan anbefales. LH upper deck fungerer utmerket når man reiser med familien. En seterad med to vinduer holder barna fornøyd.

Jeg synes fargene og atmosfæren ombord er bedre enn hos SAS og romsligere og ryddigere enn hos BA

Maten er gjennomgående kneppet bedre enn hos SAS. Mer variasjon og vesentlig bedre hovedrett. Desserten er imidlertid litt for enkel.

Service og presentasjon er mer restaurant preget enn hos SAS. F.eks blir drikke og hovedrett servert fra galley og bare forrett og brød fra trillevogn. Bra Lufthansa!

Puten er vesentlig bedre enn på SAS.

Men i motsetning til hva jeg har blitt fortalt har jeg sålangt ikke oppleves noen *Gold recogntion. Jeg er EuroBonus Gold, men når purser kom og hilste på noen utvalgte passasjerer gikk hun elegant forbi oss. Er det noen som har opplevd noen form for spesiell service som Gold på Lufthansa?

Generelt er servicen profesjonell og smilende - en del bedre enn hos SAS, men ikke like varm eller personlig preget som på BA. Også annonseringen fra cockpit og purser er mye knappere enn hos BA hvor det er hjemmehygge fra første sekund og god informasjon om flytid, vær langs ruten, hvilken rute man skal fly etc. Det er liksom mer løst og ledig hos BA og også hos SAS egentlig.

Men Lufthansa de leverer de altså, men jeg forstår ikke hvorfor BA får då mye tyn. På turen fra Oslo til Frankfurt var det mindre mat enn på det nye opplegget hos BA og servicen var ikke i nærheten av like bra. Ingen interaksjon med passasjerene utover "faste oppgaver"...
kristian is offline   Reply With Quote