Svar på hypotetisk spørsmål, og vi forsetter med utgangspunktet som brukes i spørsmålet: SK
OSL-
ARN, med SQ
ARN-
SIN-
BKK dagen etter.
Når du da står på
ARN og ikke finner din bagasje kontakter du ankomstservice på
ARN for å lage sak på det (etterlyser din bagasje). Du gir ankomstservice informasjon om hvor de kan finne deg og hvordan de kan kontakte det, og siden du allerede vet at du skal videre dagen etter er det vesentlig informasjon for de som sitter på ankomstservice. Gi gjerne informasjon da også om hvilken adresse/navn på hotell eller liknende hvor du kommer til å være etter ankomst
BKK. Dersom det ikke lykkes å gjennforene deg og bagasjen din innen du selv setter deg på flyet fra
ARN til
SIN (la oss for syns skyld annta at bagasjen i utgangspunktet ble feilsortert og sendt til
EWR), så skal selvsagt bagasjen sendes videre til der du er.
Om du ikke melder fra på
ARN og venter til du er fremme ved
BKK før du rapporterer at du ikke har bagasjen, da kan du fort oppleve at ankomstservice på
BKK nekter. Den rapporten skulle nemlig blitt laget på
ARN.
Bonuskort har begrenset nytteverdi så lenge bagasjen ennå ikke har ankomment riktig flyplass for utlevering. Priority-merker kan rett nok medføre at bagasjen får "snike i køen" når bagasje skal merkes for videresending, men det er først når bagasjen ligger klar for utlevering at forskjellen merkes dersom statusnivå ifølge flyselskapets egne regler tilsier at man kan benytte andre/raskere leveringsmetoder enn hva som er standard for "de statusløse på bakerste rad". Rett nok har mange selskaper egne nummer de kan ringe, men her er det sjeldent mer informasjon å få enn hva man allerede har fått i form av sporing via nettadresser,
SMS-er og e-poster.